Warsztat Avia BH-10 Kovozádovy Prestéjov 1/72 część pierwsza

Póki co jedyny model lotniczy z jakim w tym roku miałem do czynienia okazał się tandetą totalną. 
Tym razem samolot z okresu międzywojennego produkcji czeskiej...i mam jakieś dziwne przeczucie, że AZmodel i KP w jakiś sposób są ze sobą powiązane. Oby tylko nie jakością.
Z drugiej strony widziałem pozytywne opinie o tym modelu. Trzeba być ostrożnym w rejonie podwozia. Jakby ktoś chciał wiedzieć model jest short-runem. Rozpoznanie w boju pokaże ile wartym.
Ja wybrałem malowanie w kolorze srebrnym/aluminium. Rzecz jasna schemat malowanie jest z tyłu pudełka. Maszyna, którą wybrałem znajduje się w muzeum stąd też mogę podpatrzeć malowanie.
ETAP pierwszy:
Tak jak w każdym innym modelu. Odsyłam do innych warsztatów.
ETAP drugi:
To praca nad nader skromnym wnętrzem. Użyty będzie głównie kolor drewniany plus kalkomanie. Plus złota zasada trzy razy przymierz raz złóż. Główny kolor to Humbrola 110 Natural Wood matt plus Hataka B100 Jet Black- końcówka drążka sterowego i zegary. Zdecydowałem się też pomalować popdupnik pilota Hataka B262 Camouflage Beige (swoją drogą dość kremowy to odcień). Patrząc po internetach dostrzegłem skórzany "kołnierz" dookoła kokpitu. Tu użyłem odcieniu z Pactry.
Jako, że kalkomanii zegarów nie ma, to w oparciu o instrukcję jeden zaznaczyłem kolorem Hataka B101 Traffic White , a pozostałe Jet Black. Na fotel położyłem też kalkomanie. Nawet przyzwoite i współpracują z Tamiya Mark Fit Strong. Myślę, że udało je się w miarę ułożyć - z uwagi na rozmiar takie proste to jednak nie jest. Ciekawi mnie czy znalazłby się jakieś odpowiednie pady fototrawione 
Gdy to co było zmalowane porządnie wyschło   pozamykałem kadłub.
Muszę przyznać, że póki co model zaskakuje mnie pozytywnie. Pomimo tego, że KP i AZmodel mają wspólnego właściciela. Tutaj wszystko w zasadzie do siebie pasuje niemal wzorcowo.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warsztat: Panzer IV

Warsztat: M142 Himars